teisipäev, 29. mai 2007

Lubavused

Siin on mõned näited lubavustest seotuna meie kasutatavate keskkondadega. Olen siin välja toonud vaid enimkasutatavad, sest kõiki lubavusi me lihtsalt ei kasuta. Nagu pildiltki näha, on enamkasutatavateks ajaveeb ja verbaalse kommunikatsiooni vahendid. Püüdsin teha skeemi võimalikult lihtsa. Ma ei ole siin sihilikult eristanud erinevaid kasutajaid, sest nagu eelmiselt skeemilt näha, kasutame me sisuliselt kõiki vahendeid sarnaselt ja meil ei ole süsteemi - õpetaja-õpilane, sest kuigi me küsime võib-olla suhteliselt rohkem nõu oma ülemuselt, oleme siiski koguaeg ka kõik üksteisele õpetajateks-juhendajateks. Kuidas neid lubavusi kasutatakse, saab täpsemalt lugeda PowerPointi esitlusest, mille ka ette kandsin.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Rangelt võttes ei ole tegu ilmselt mustriga, aga ma ei hakanud pilti enam ära parandama. Pigem on see lihtsalt lubavuste lühiülevaade.

Anonüümne ütles ...

Ega kõik tegevused moodustagi järgnevaid mustreid, sest neid ei saa ajalisse järgnevusse panna. Laias laastus võiks järgnevusse pandud mustrit nimetada töövooks, sellist tegevuste loetelu, mille järgnevusi ei määrata aga tegevusmustriks.

See, et ei saa eristada õpetaja-õpilase liini pole minu silmis mingi miinus, üha rohkem kujunebki kostruktivitslikus ja enesejuhtivas keskkonnas mustreid, kus tegevusi ei saa jagada õpetajale iseloomulikeks ja õpilase tegevusteks.

Kolmanda ülesande saad lihtsal moel siit nüüd välja kasvatada, hinnates lubavusi, mis sa alul arvasid seal olevat, lubavusi, mida reaalselt rakendatakse ja selles keskkonnas erilist "raadiopärast" rolli omavaid lubavusi. Kuna sinu muster ja maastik seondub raadiotegevusega, siis ei peaks pedagoogilisi lubavusi hakkama mõtlema - see läheb sinu mustri raamistikust pisut kõrvale.